Цялата сериозност на мълчанието по форумите след такива PS забавления ме умаря от смях. В България или мазна тираджииска чалга или текстури и леъри докато те заболят очните дъна, руснака цъка с език "Ой ой, Семьон, а красота где остала?"(или там както се пише на руски) - аре без естетика руснако, изприщих се от вашия културен шовинизъм. Фото нет са адекватни и хладни - адска цифра на уникалните посещения и малко думи;) Кубето (Начо Каменов) ме агитираше за един турски сайт... хмм... дали пък там нямат по-развито чевство за хумор!? Ам хъ де;) Абе, друго си е черно-бяло;))))
41 коментара:
Не разбирам голяма част от думите ти :)))))))), но пък визията ме грабва и от далеч, по толкова вълнуващ начин, че се чудя дали да не си поръчам едно платно 3 на 2 и да си премебелирам всекидневната.
П.С.
Ставате много добра спойка - тандем с модела, браво и на двамата!
Hm, hm 4ak kitsch ne bih kazala 4e e...malko e o6te na granizata mejdu kitscha i ne-kitscha...Perspektivata na pome6tenieto e preuveli4ena i belia neteksturiran fon otzad stoi malko stranno, no pak vsa6nost ti tova si iskal mojebi...Modela ne e izob6to kitsch, ama ti tova si go znae6 :-) Provbai o6te po-luda 6arenia sledva6tia pat!
Или ти наричаш чалгата кич или аз съм твърде чувствителен във възприятието си към кича;) Не бих разпищолвал повече от това и не бих критикувал чалгата в нещата които правя - чалгата ме забавлява повече от всичко друго - те еволюира и това е велико (според мен). Кича в моите разбирания осмива изкуството а чалгата директно го конкурира;)
ok, no iskah da ti kaja 4e vav photomontaja ti ostavat tvarde mnogo izpipani ne6ta.Ima iziskanost, koiato ne e ki4 i niama kak da e. Detailat, koito sloji me razbi, no toi e po-skoro ot sferata na satirata, a ne na ki4a. Ne namesvam 4algata... Prosto moje bi imame razli4na definizia za ki4 i triabva da se tragne ot tvoiata. No vse pak mersi 4e izkomentira :-)
радвам се че стана диалог;)времето ме притиска сега , но довечера може да излея душата си в дълъг монолог-дефиниция на тема кич;)
Мони, съжалявам аз наистина съм малко загубена ;)))
сега разбрах поста ти.
някой твърди, че това е кич!!!!!!!
????????
Оооо, никакво време нямам сега
/много се забавлявам на такива дебати/,
ама утре и аз ще рекна квот ми е на съреце :))))
не знам дали ще се падне след монолога ти, ама хич и не ме бърка,
още по-весело ще стане :))))
Поздрави!
Кич? - ха, хахаха, .....
Да обясня - аз наричам това кич. По две причини, първо - защото съдържа в себе си опит за тираджийска фотография (наболялото вестникарско позиране в БГ сериозно работи в тази посока) и второ защото носи в себе си полудобре свършена фотошопска работа (в заден план). И двете съставки са недоизпипани и стоят наивно (на това разчитам - надявайки се картинката все пак да задържи вниманието)... и ще нещо, трето - по стените (няма как да знаете) има оригинални белгийски графити от Арнем, които, честно казано са си висока проба стрийт арт който в БГ слабо познаваме. Не претендирам за сложност в кадъра, претендирам за сблъсък - дори перспективата вади очи;) И сега най- важното: аз не отричам кича, не го осъждам, нито го противопоставям на някаква естетика, естетическия съд е умряла работа, демоде и т.н. Ако някой мисли за това гледайки, да знае, че аз не съм мислил, аз просто смесвам кебапчета с торта и опитвам на вкус. Опитвам се в нещата с които се забавлявам (в случая тази работа) да задам въпрос и да оставя зрителя сам да си отговри, пък каквото ще да си мисли. Кича е хубаво нещо ако си готов да го търсиш, откриваш и да му се наслаждаваш, и е навсякъде - в думите ни, в "житейската ни философия" (ебаси израза), в любовта ни.... Отдавна съм проумял, че най великите комерсиални проекти са си доста замаскирано кичозни - изкуство което носи пари, хахахахахаха, по голям кич от това здраве му кажи (прост пример - Пинк Флойд "Стената" - за един сериозен познавач това трябва да значи нещо). Дорият кич е добро изкуство, малко далеч отидох, но това си е монолог все пак. По дефиниция кича е произведение на изкуството с практичеко приложение, точка;) Не съдя никой че го прави, напротив забавлявам се и се възхищавам на тези които го правят добре. Мразя некадърни фотошописти - ебаси чалгата;) Да живее кича!
Мони,
изпитвам спешна нужда да ти подам едно понятие,
както когато искаш да изречеш нещо - на езика ти е, ама ти липсва думата и докато не я намериш не мирясваш.
Думите са важни, защото са "Означаващите", използваме ги понякога като съдове, за да не разпилеем бликнали драгоценни емоции, усещания, претворявания.
Така...
Думата е ЕКЛЕКТИКА.
Фотографията, която обсъждаме, за мен е еклектична, не е кич.
Какви разграничения правя между еклектиката и кича ли?
Да..., смятам кичът за сходен етикет с чалгата. Разграничавам "порното" от актовата фотография.
Актовата фотография също промени изказа си и стана до голяма степен еклектична.
Нямаш и идея каква тема ми отвори! :)))))
Може би ще постна при мен, щото не ми се ще да задръствам с фермани тук. И смятам, че дискусията ще е полезна за всички творци.
Всеки страстен консуматор на изкуство в един момент се сблъсква с въпроса;
"Каква е разликата между порнографските и еротичните художествени творби?"
Еротиката е била приемана добре в почти всички цивилизации и култури, докато на порнографията винаги се е гледало от високо.
Струва ми се, че важен разграничителен фактор може да бъде открит в степента на свобода на въображение, което творецът оставя на публиката.
Еротиката в качеството и на изкуство стимулира фантазията на зрителя, докато порнографските "творения" не оставят нищо на въображението, откъдето идва и липсата на художествените им достойнства.
Защо фетишистките, воаьорските и други творения /фантазии/ са по-скоро порнографски, отколкото художествено еротични?
Каква е разликата между перверзията и творчеството?
Защо перверзните творения, които са разнообразни и пропити също с много страст не стават наистина произведения на изкуството?
До колко /защото имат много сходства/ перверзните /порнографията, кичът, чалгата/ произведенията се отличават от тези на писателя, художника, фотографа или режисьора?
Много въпроси си зададах, а?
И имам намерения да хвърля светлина върху отговорите им. :))))
До тогава ако ми реплекираш ще ми е приятно :))))
П.С.
Ето тук, в съвсем друга връзка съм хвърлила светлина върху еклектиката:
http://pinchoftaste.blogspot.com/2008/08/blog-post_24.html
:)))))
Забравих! :))))
Блестящ пример за еклектичен творец за мен е Гауди.
Не можеш да кажеш, че "произведенията му " са кич. Не , не можеш! Те са прекрасна, феерична еклектика, в която всеки открива сам за себи си многообразие от асоциации и образи - полет на въображението, за който саният Гауди, ако слуша може би би се учудил.
направи си един експеримент:
Попитай различни хора как виждат тази снимка, какво чувстват, каква кратка импресия /разказ/ биха написали по нея, като единственото условие е да се въздържат от "етикети", без оценка, да опишат преживяванията си.
направи същото с една каквато и да е порно снимка.
Ще видиш, че в първия случай ще получиш разнообразие от отговори, докато във втория трудно ще намериш някой открояващ се.
Същият експеримен можеш да направиш и по отношение на "Радка пиратка"/една чалга песен и "Стената" на Флойд. само помоли хората да говорят лично, абстрахирахки се от клипа към парчето, защото там визията е много с прости и ясни послания.
И нека пак да говорим за разликата между кича и еклектиката.
:)))))
Тук се сещам за думата "безвкусица".
Не мога да се сетя за нещо, което няма вкус. но бих нарекла много неща с натрапливо доминиращ вкус, който засенчва всички други съставки до степен, че можеш ясно да кажеш това е много солено, това е много горчиво, стипчиво, сладко и т.н.
Ако вкусът на манджата, която забъркваш е творчески балансиран, разгръща се като букет в устата, както напр комбинацията между шоколад и синьо-сирене /невероятна е/, доставя удоволствие значи еклектиката действа. Да..., прекрасна идея да смесиш паста с кебабче, но ако го направиш творчески, ще опитваш съотношения и комбинации между двете, които наистина ще дадат на теб и Другия нови усещания за вкус, а не просто силен доминиращ неприятен вкус в устата.
P.S.
Ще се радвам ако ми откликнеш с обратна връзка, защото не ми се хаби напразно да си чукам по клавиатурата. :))))
Тъй като си имаш работа, нищо че нямаш против/горещо се надявам/ да хвърляш по едно око на вербалните ми блудства, аз ще си реквам по нещо, щото чакането да ми репликираш е по договр с Гудо, та се равива на тая сигурна почва.
/работя от години с руснаците и се знаем/. :)))
И сега по-съществено моля!
В кратце уточняваме позициите, важно е за да не се загуби човек, без позивни на къде - свят широк!
Ти си създателят?, сътворителят?, производителят? предложил тази визия на мен консуматора?, зрителя?, фетишиста?,воаьора?,алчния за специфични дразнители хищник?,
мда..., важно е кой с какви очи гледа, и нека го оставим на мира! Гадно е да ти се пречкат пред погледа докато зяпаш с паднало чене в захлас!
При такава толерантност обаче хвърлена на масата и ти ще скокнеш да си искаш правата, и ще си си прав - на никой докато работи не му се търпи да му гледат в ръцете, да му пипат инструмента, пък ако ще и да опръска стените с него накрая! Лично си е творчеството и най-вече за това претендира.
Брей... заплете се работата, всеки си дърпа чергата към него си, а пък са си необходими и с един, нито без другия, няма да стане изкуството.
Как така сам(о!)цел?
Сам можеш да си лъскаш, верно е, ама и дори тогава кой?, кой ти движи ръката?, оная публика в главата?, а?, мамка й отърване няма!
А ако решиш пък така чистосърдечно да й се изложиш /на реакциите/, може и ръката ти в друга посока да тръгне, или да се парализира,или да захвърчи в замах, мамка й публика, не оставя на мира горкия, клетия творящия!
Та в тази връзка
заглавията на творбите ти са част от тях, послания, знаци и от тях трудно се отърва човек -зависимост - къде да се денеш!
За годините на Patchwork не мога да се изказвам подготвена, защото там работата е много негърска, а се оказа, че Кайн и Авел са си били чистокръвни негри, но от кога са започнали да се завиват с одеала не мога да знам.
Може би там някъде, нека да е по-млада българската черга, ама и тя шарена и в недоимъка и скуката, разказва и тя от парчета, с други знаци, но все послания предава,изпод ръцете вплитащите ги, към "публиката" на къде другаде?!
До тук с парчетата, несъчетаемо-съчетаните в онази шарена приказка, която е "гримирала" бледите дни назад и нашите.
Сега отиваме към най-мистериозното противоречие.
Ако етимологията на думата "кич" идваше от "кича - труфя, крася", леле... щях да плесна с ръце и да те прегърна, но немците мамка им, не руснаците, забележи, все някой от тях се намесва,:)))))))))))),
изпреварили като я създавали, че и предали значение, разбират ги тия неща, нама друг език с чак такова многообразие от сложнокомбинирани помеждуомешани думи.
Та рекли те:
"Кич е термин от немски или идиш произход, означаващ „боклук“, използван, за да означи изкуство, считано за упадъчен вариант на даден стил. В по-широк смисъл думата се употребява по адрес на всяко претенциозно произведение на изкуството, което представлява проява на лош вкус или е масово фабрикуван банален и груб комерсиален продукт, подражаващ на елитарния оригинален стил. В този смисъл кич може да се нарече и всяко поведение, израз и пр., което претендира да има нещо общо с изкуството или дори високата сфера на културния живот, но всъщност е само поза и просто имитира формата и функцията на автентичното, без да има неговото съдържание и качество."
На това место замълчавам, не защото го мога, ама не ми се ще чак толкова да си говорим по въпроса що ми е хубаво бате кат ти гледам снимките, айде да не се разнежваме чак толкова и теб кой те кара да си обясняваш изкуството, бе човече, не стига, че го правиш и то как!!!, за кво са ти толкова дини под мишница? Да си кръщаваш творбите-похвално, много виц има в заглавието и за това един пост мога да спретна, ама няма ;)))), та както си искаш така си наричай творенията, мен ме остави ди си ги гледам и да им се кефя, ако искаш и рецензия ще им дръпна и то каква!, за всяка жаба и гьол се намира и аз така като тебе, снимам от време на време, ама гледам да не се фукам много с това, че ..., знам, ще ми е простено, ама, а'ре с'а чшшшшш :)))), ей тия ще чуя.
Абе сетих се за "Кама Сутра" и не мога да не споделя :))))))), е гати потока на мисълта, поток ли е гейзер ли..., мъчителна работа и това все по повод на ей тоя кич горе, лелииииий, мани, мани!
Та "Кама Сутра" що не е порно книжка, а? А?
Ей колко съм се чудела над ей туй чудо, че и е произведение на древното изкуство, векове наред и до ден днешен даже! :))))
Ами щото лелииййййй колко въображение ти трябва докат разбереш как де се разположиш пространсвено, че и в съвпад с другия, че и можеш да поспориш о ще си прав, но пък вдъхновява, нищо че е шаренка от към имена на творбите, ей това се казва кич в заглавията, направо паралено кичово изкуство в конкуренция с гравюрите, така е "Голямото творчество" е многопластово, сложно, и може да не е за всеки, но всеки открива, преоткрива личното, своя поглед, своята интерпретация...
Мони,
приеми искрените ми извинения, ако съм по прекалила с лазенето по нервите, ама знам, че ще се подпра здраво на чувството ти за хумор, ако ме и ритнеш, така, че ... пак мерси ;))))))
Поне помълчах несериозно, надявам се това също да те разсмива :)
Е, не, на кое да ти отговоря;) Да ти обяснявям как съвременната графична школа е изтекла от Русия в Германия в началото на 20ти век, за изложенията на кича в Москва,за великия пример с тръбния стол...Камасутра и порното - днешните табута са утрешната религия...Права си , че не трябва много да обяснявам (в случая не го правя а само пелтеча),но толкова нещо си изписала, че аз преядох. От друга страна, що пък да не словобудствам над фотографиите си, влече ме;)Радвам се, че пишеш,но ако е в по-разговорна форма ще можем и да говорим;) Компютрите са вредни, казвам го от личен опит!
Да Мони, до сега не разговаряхме.
Разменяхме монолози.
На второ ниво, ако съдя по себе си, разменяхме и афекти, свързани с това как възприемаме и двамата първо:визуалната ти творба, после и "творческите ни изказки" по повод нея.
Имам чуството, че и двамата се държахме арогантно /няма лошо/, но до някъде и огледално.
Явно емоционално сме обвързани с темата.
Не съм очаквала нищо друго, освен да ми реагираш, както аз реагирах на "провокацията" отправена от поста ти, както и от творбата ти.
И мисля, че се случва.
Сега вече може да дойде ред и на разговора :)))
Всеки живее в някакъв понятиен свят, особено ако е творец, в каквато и да е област. Дори и тези сфери, които не се възприемат на пръв поглед като творчески като математематика, физика, химия, компютърни науки, програмиране..., се движат от креативни личности. Хора иноватори, които всекидневно подлагат понятията, с които жонглират на предефиниране, именно защото и ги променят, влагат новото от себе си.
Считам те за такъв иноватор и екпериментатор. За творец дерзаещ, който не се съобразява с ограниченията на "самоопредялянето", свързани с въпроса "Кой съм аз?, Какъв съм аз?" Ти си това, което правиш и ако се налага това нека да променя клишираните Означаващи /понятията/.
Считам себе си също за такава.
Горните ми вербални инсталации, ако ги преведа на разговорен език, както между впрочем и ти твоите, ще се открият много ясно, наболелите теми и парещи въпроси, принуждаващи
съвременото изкуство да предефинира понятията си.
Проблема се усложнява още повече и с факта, че средствата за изразяване също се променят.
И язвителната ти забележка за компютрите, завършваща с удивителен е начало на друг важен разговор.
Да, компютрите са факт и да те са качествено ново средство за изразяване в редица области на изкуството, което няма как обратно да не му се отрази и да не повлияе.
По-различен е компа от четката, от фотоапарата, както от писалката и т.н.
Много добри теми разръчка с ръжена в огнището на изкуството и смятам да се постаря да поразговаряме по тях.
Ще се подготвя и ще се появя пак.
Чест и почитания!
П.С.
Кой пък ти е забранил да словоблудстваш!? Та може ли някой да те спре?! А мен?! :))))
P.S.P.S
"Права си , че не трябва много да обяснявам (в случая не го правя а само пелтеча),но толкова нещо си изписала, че аз преядох."
А нима искаме да рзговаряме?
:)
Няма да млъкна докато не си стиснем ръцете!
Само, че се поизчерпах от към съгласяване, а конфронтирането - ми доскуча, така, че до тогава ще си пея:
http://www.youtube.com/watch?v=H4MbzbrRVps&feature=related
:)
http://martiniki.blog.bg/viewpost.php?id=94405
помагам с визоализация :)))
Мони, кажи нещо!
Пък и без връзка, присипнах да пея, мамка му!
Не стига, че не ми се отдава твърде :))))
ей така, да ме освободиш от поста поне!
И обещавам, вече, че ще си кротувам и глас няма да наддвам, нищо, че ще използвам присипването, всеки с квото разполага :))))
Ха ха ха ,ей Светле,много си готина!Направих си труда да прочета целите ти писания...Даже между другото си оставих картината,измих си мазните ръце,за за ти драсна нещо,тъй като "Мони"май няма да ти отговори, та да не останеш разочарована :)!Далеч съм от това да давам разграничения на понятията и не това ме накара да седна на клавиатурата!В последно време ме гложди мисълта за селянията,която цари навсякъде!Хората сякаш са станали свине,които без да се замислят поглъщат с радост всичко ,което им поднесеш!Няма значение дали е буламач или деликатес!Или аз така си го обяснявам(С моите скромни разбирания)Да снимката е кич,но някак не дразни на фона останалия ,който ни заобикаля!Кефят ме автори като Симеон,които използват кича само за забавление,но в днешно време са малко такива!Затова и го поздравявям!
Благодаря, "Анонимен", чувствам се поздравен;) Но, за да се позобовляваш и с моите думи ще повторя - моралния съд ме отегчава до смърт.
Светле, извинявай, заблеял съм се и не съм проверявал кво става под кичозната ми концепция;) Мамка му, говори си на воля и не се терзай че съм по скромен на думи от теб, все пак, замислих се дали действително трябва да приказвам чак толкова много;) За много години!
Далеч съм от мисълта за морален съд!Нещо съм в депресия напоследък и затуй са чудя на кого да си го изкарам Хахаха!;)
Даже картината ми стана егати кича!ХАХАХАХАХАУмрях от смях!;)
Не мога да спра да се смея на собствената си тъпотия!ХАХАХАХА
@Анонимен и Мони,
Понеже ви почувствах близки, ей така от сантимент, а може би защото се заговори за далечния морален съд, някаъде преди "анонимния" да си признае за депресията и подтиснатия си гняв, както и за надигналия му се копнеж за вълнения,
ще ви споделя едно откритие, на което наскоро се натъкнахме с любовта на живота ми - Уди Алън. (освен, че се либим, гледаме и в една посока към неразкритото)
Но шшшшттт, тайно под сурдинка ви го шушна!
Немците всъщност са Руснаци под прикритие, винаги са били!:))))))) и понеже Евреиите, са ги спипали, (разбрали са това с неоспорими доказателства, пропивайки шпионажно изотвътре и в най тъмните кътчета и на двете държави) за това са ги погнали и Немците и Руснаците, което на свой ред си е чисто доказателство, за иначе звучащото като теоретична лудост мое твърдение.
Как мислите, логика си има от всякъде?
Защо иначе Немците, които се правят, че нямат нищо общо с Руснаците - даже, че и не се познават, че за достоверност и на различни кодови езици си говорят (ски'ш - хитри копелета :)))))) и за кръвната си връзка отричат като комунисти, ще хукнат да трепят и гонят Евреите, едновременно и от двете посоки, до дупка и до сапун, по едно и също време и с едни и същи средства, а?
За това трябва да се внимава с оценките, най-важното!
Някак... ми се стори, че в тази точка пламна неочакваната за всички ни близост.
Така се появява любовта, не те пита знаеш ли езика? разбираш ли, не ли? струва ли те се законово или на кой му пука, по кой закон се чувствам толкова добре! майната им на нормите както не малко хора отбелязват - Fuck the norm - ам тъй де (по нашенски)!
:))))))))
Ей много се саморазсмях, тайно в сърцето си се надявам да не вниквате и задълбавате докато ме слушате, ако случайно се намери някой друг ненормалник, освен мен да подаде ухо на дрънканиците ми, та много ми се иска да се носите по вълните на мислите ми и ако ви напуши смях да го отпуснете, без да мислите защо по дяволите, да не би да полудявам?
П.С.
Знам, че не съм се съобразявала с това, че трябва от време на време да се слага "точка", че "въпросителни" и "удивителни" се пречкат ни в клин - ни в ръкав по средата на изречението и защо по дяволите след тях няма главна буква! Но ми беше много по-важно да ви предам вълненията си, вихъра от конспиративни мисли и прекрасната мъглявост, в която тъне темата, което пък ме изпълва с приключенски дух, както и Индиана Джоунс.
Оххххх, олекна ми малко :))))
П.с.П.с.
Мони,
блей си, не ми пречиш :)))),
пък и ако докато си блееш създаваш тия шедьоври(тук се има пред вид цялото ти творчество, изключенията не ме бъркат), съвсем разбирам що не ти се говори :))))
Добре, че не се ограничаваш и от към говорене, не само от към творене, защото ако не беше повдигнал, къде забавлявайки се, къде експериментирайки самоиронично темата за "fuck the norm", намаше да ми случиш този празник на мисълта, който ми стори, подавйки интелигентно, с увереност и уважение към брътвежите ми, за което най-вече ти благодаря искрено и от сърце!
С удоволствие и алчност поглъщах цветно и вкусно различието, което ми предложи, и се изкефих, бях преяла със сиво напоследък а съм кулинар, не само маниак :)))))
А за много години!
Абе Светле много ме кефиш бе душа,ама не разбирам и думичка от размислите ти ,но не мога да спра да ги чета;)!Разсмиват ме ,както когато се погледна в огледалото!Да вземеш да отвориш някоя рубрика щот си голям оратор!Поздравявам те с новите публикувани днес песни щот Дорс са ми слабост!И Мони поздравявам за това че ги е публикувал!
Ха, исках да кажа качил, щот иначе звучи... абе да де ,разбрахте ме ,но стига толкова,че после ще трабва един час да се смея...:)))))))
@Анонимен,
аз пък съм си толкова ясна, че чак не си правя впечетление и се мисля за разбрана.
За това влагам старание, когато имам възможност да се самоизненадам, като се саморазсмея, но е трудно да си разказваш сам на себе си вицове, дето не си ги чувал. Получава ми се понякога, както сега и тук.
Та ми се струва уместно да се смееш!
Не е нужно да разбираш. Разбереш ли - и край с надеждата. Надежда има само докато нещата не са ясни и се търсят още. Така, че в никъкъв случай не вниквай, просто се забавлявай и на мен ми е приятно.
А ти кой си?
Издай се?
Освен ако родителите ти не са решили да се пошегуват и да те скрият за цял живот като те нарекат Анонимен :)
П.С.
А иначе аз си дращя, когато никой не ме спира и ми се намери време.
Казвам се Станимир,но мисля че името няма значение!Важна е дискусията,която се заформи или по-скоро твоя монолог,който ни е приятно да четем!(броя и Мони,макар че не съм сигурен)Аз нямам какво да кажа и затова засега се включвам само за да отбележа присъствие и за да знаеш,че някой чете твойте размисли и страсти!Как прозвуча само като предаването на п-р Вучков:))))))Ама не го казах в такъв смисъл да не се обидиш!
Здравей Станимир,
благодаря ти, че се намъкна в име и самоличност,
чувствам се неконфортно да говоря с мъгляви обекти без самоличност,
само за това мисля, че са измислени имената, а може и за да се повтарят, и за да се търсим цял живот, но това май не е по темата :)))
Много ми е приятно, че си общуваме тук, но ми се струва, че е задколисно и от време на време се стряскам не говоря ли високо, неприлично и съвсем не на място, че се оглеждам и смущавам, чудя се дали пък не бива да се саморегулирам и цензурирам,
нищо че Мони си блее и не ни пречи :))))
И ако се окаже, че никой не ни забелязва, значи не пречим много, ще продължа да ти споделям терзанията и вълненията си около транформациите на Означаващите в изкуството :))))
Мога и специално за теб да създам речник с обяснения на понятията, които съм нашибала в изказванията си, както и много жокери, но нека да не избързваме с разтопяването на ледовете, да не се удавим, ако шурне оная ти ми вода...
Стъпка по стъпка някак по-вещае сигурност :)))
@Станимир,
преди да правя каквото и да е, т.е да замлъкна или да продължа,
искам да изясним нещо.
Ти искаш ли да разбираш съдържанието на това, което казвам(съм казала) или ти е достатъчно да се забавляваш и нямаш ресурси, било то от интерес или вереме да чуваш, не само да слушаш?
Питам поради две причини.
1:
Първата е свързана с факта, че всичко, което съм казала има точно обосновано място и значение, а е трудноразбираемо, защото е подложено на голяма компресия, отделно е насложено с емоционални послания и не на последно място е прибавена хумористична интерпретация - чисто моя върху изводите, които сама налагам.(прилича на самоирония).
Цялото това нещо много прилича на леърите, за които Мони говори, водещи до болка на очните дъна.
Хуморът, който опитах да вплета е непосилен да издържи тежестта на сгъстените за възприемане "Означаващи", с които натъпках изказванията си, но които мога да обясня, така, че да станат разбираеми, т.е да ги преведа на прост език.
2.Второ.
От опит знам, че никой доброволно не иска да ме слуша, та за това използвам всяка невинна жертва, закачила се по погрешка. :)))
@Мони,
забравих да кажа като заговорихме за изкуство: :))))))))))
който каквото и да разправя, нама по-възбуждащо нещо от доброто порно!
така мисля :)))))
Светле,ако разбирахме песента на птичките,щеше ли да ни е толкова приятна за слушане?Кефи ме как си тананикаш и те използвам за фон на сивото си ежедневие!Ако нямаш нищо против,разбира се!А междувременно улавям и някое твое настроение и смана на тоналността!Давай!...
Ей,Мони побързай да отговориш на Светлето по въпроса за порното щот една тайфа мацки чакат пред компютъра ми и яко са ме наобиколили!Немога ги удържам бе човек!Ти как издържаш!А,и между другото група неграмотни селяни тука ме врънкат да те питам дали важи номера на мобилния относно земеделската земя,че нещо и те взели да дигат ръце!Светле,тука тайно ти намигам!(за да не се отвличаме много от темата,ръpбиъш ли,и да не ни изритат в скоро време;))!
Ако сивото ти ежедневие иска да си остане отново само сиво без фон - знам лесно и бързо решение;) Светла е права - доброто порно си е добро порно и няма кво да се дискутира, т.е. - може и да има, но не с мен, отговорите на този и други екзистенциални въпроси съм ги решил за себе си отдавна;)
ЗВънни на телефона и провери кво става, може пък Аладин да ти вдигне.
Я виж ти!А уж блеел!Симон,блога ти е предостатъчен,за да ми разнообрази ежедневието,затова и не се налага да говориш!Даже си прекалено любезен,позволявайки ми да слушам славейчето вътре!Че и Аладин в бонус!То не остана ко да си пожелая освен да ти се връща щедрината;)!
Браво момчета! разгряхме малко, поразтегнахме сухожилията, и слава Богу, че както поопънахме връзките, току виж сме ги скъсали, а не е добре за спорта, все пак национални играчи сме, отговорност към гледащата с гордост към нас публика! :)
Сега мога да пристъпя към:
КРАТКА ИСТОРИЯ НА ИЗКУВСТВОТО
Добре, че е измислена азбуката, и има човек здрава основа на която да стъпи, иначе почне ли омешването с буквите, появили се копнежа към печалбата от Тотото, гравитацията престава да държи и отфърчането като незавързан балон застрашава здравата мисъл,
та :
Порното ни позволи да стъпим на твърдо и всички се съгласихме,
УРА!
Ох… плюх си в пазвата!
Нека тръгнем по таз пътека, щото пътя е там от където можем да минем, иначе върви си търси другаря изгубен в гората.
Много пъти са ни казвали, че изкуството било вечно и на никой не му се слушат клишета, щото не иска рамки и не само, но при положение, че се разполагаме със сигурност триизмерно по Х,Y и Z, а и "времето" ни е взело на мерник в същата координатна система, рамката се превръща в клетка!
И въпреки това е всеизвестна човешката изконната мечта за свободна воля.
Следите ли ми мисълта?
Ето тук идва най голямото заблуждение, свързано с изкуството, пък и с какъвто и да е друг опит за домогване до истината за човека.
Човекът най-вероятно е доста свободен да си фантазира, теоритизира, да си мечтае даже,
или философства, пък и да е сигурен, че е прав за някои неща, но нищо не е така сигурно както енергийния източник,
без гориво знаете – цял живот мъртъв.
Та къде е това, което дава живот? оня вечен огън, но не и перпето-мобилето на живота? А?
Мда… някъде се върти около порното.
Ха! Колко непристойно и направо прекалих!
Но вие знаете, че точно тук сте съгласни, без да ви интересува списъка от доказателства.
Не само на мен ми хлопа дъската, знаех си!
Нека да обобщим, за да изравняваме налягането на етапи и постепенно да се гмуркаме все по-надолу:
Който каквото и да прави, било то изкуство, или да му се любува (забележете идва от ли(ю)бя), или да изчислява интеграли с променливи граници (ей на това му викам аз перверзия!),
ГО ПРАВИ ТОГАВА И САМО ТОГАВА, когато/за да - изпитва удоволствие, нищо че не си признава.
И дори, когато до такава степен си затваря очите за този факт, че е съгласен да се откаже от важната за съществуването си - връзка със собственото тялото,
защото тялото издава! - когато ти е кеф ти щръква и ако оная ти работа се направи, че не чува и спи, то мозъкът ти се възбужда, така, че се оцъкляш и пак не мож’ се скри, освен от себе си.
Можех да ви кажа простичко:
Всяка една дейност човешка е маструбационна по динамика, ако не и по съдържание, т.е. е задвижвана от нагонови подбуди – либидни(сексуални) и агресивни (жизнеутвърждаващи) , но не всяка човешка дейност успява да маскира тази животинска енергия и не всяка човешка дейност може да я използва социално приемливо, още повече защото мирогледа на социото си разширява хоризонтите на проглеждане, а и едни и същите удоволствия втръсват, та човек почва да си измисля щуротии, щото го може и въображението му е необятно.
От друга страна кой? който се е взел на сериозно и когото другите го носят на ръце, ще му е приятно да му разправят, че си бие чекии (или в най-добрия случай си праска някого чистосърдечно) ей така за удоволствие и то пред хората си размахва ухилен оная си работа, а?
За това е добре да си затваряме очите за очевидното и само да си шушнем на уше за сигурните неща, за да не се обиждаме, ако сме чувствителни на тая тема.
К’во стана с фотографията на Симеон? Ами той отегчен от морални съдници: „Кресна царят е гол!”, след като с умисъл и финес го облече в „гол” костюм – твърдя и ще продължавам да твърдя, че не го съблече, а го облече в гол костюм, и по-късно ще стане ясно защо се опъвам като магаре на мост.
Айде да скокнем пак обратно на онова парче скала, дето се не поклаща – Порното.
Ако гледаш, че някой се е съблякъл и си се кефи, било то сам или с някого(някоя) стават ей тез неща:
А) възбуждаш се и не искаш някой да ти се пречка пред погледа и да ти пречи да си гледаш щом ти е кеф, пък и да ти задава въпроси що ти било хубаво, как ги виждаш нещата – ей тая досада
Б) възбужда те, ама умираш от завист, че някой си прави кефа, а ти търсиш пари да си платиш парното или ти липсват сантиметри от оная ти работа и ставаш зелен. Е тогава кво да направиш освен да отидеш и да му плюеш в лицето на тоя ухиления. Няма да ти порасне кура, ама ще ти е кеф да му развалиш кефа, ако не друго. Пък може и да намериш съмишленици, да ги повикаш, да станете много и да почнете да крещите „Ууууу”, че и „интелигентни” може да се самокръстите, с което да „докажете”, че няма право да си се кефи човека, щото е „неморално и непристойно и как може!!! мамка му, нищо че го може, е няма пък да стане, не и тук, не и пред нашите очи!” А ако си си увас и цялата „инсталация’ на удоволствието ти се случва на килима, еми можеш да си плюеш, че и да гониш можеш! За правото на силата, а не за силата на правото, още Монтен е знаел и го е споделил!
Ц) възбуждаш се и се вдъхновяваш – отиваш и ти да си удариш една чикия или да мушнеш някой(някоя), пък може и джем сешън да заформите, в порното на джем сешъна му се вика групов секс.
Д) гледаш, гледаш и хич и не ти го вдига, даже се чудиш къв е тоз идиот дето се възбужда от подобни неща и отиваш, пускаш си едно хубаво порно и айде пак доволен
Ей така ги разбирам аз нещата.
За това се опитах да подам изпод масата понятието „еклектика” на Мони, защото не че означава нещо друго, по-различно от кича, а защото е мно по-малко натоварено с морални оценки, с дюдюкания и възклицания, което го прави по-удобно за съзерцание, ако желаеш да откриваш с надежда неща докато го гледаш.
Казах това в началото, ей така под снимката. Но вие решихте да не ме разбирате с такова удоволствие, че ми напра’йхте кефа?
Останалите позивни ще ви ги издам, само ако не ме разстреляте след като и ако прочетете тия ми разяснения.
Извините ме ако съм станала досадно ясна!
Не е добре славеите да пеят членоразделно, моментално заприличва на дуднне и досада, голяма досада!
Извинете момчета, забравих да спомена най-важната подточка, заради която и възникна цялата тази вербална вакханалия!
Е) Изложил си се чистосърдечно на публичните реакции, докат си праи'ш кефа(нема значение какъв начин си избрал) и О чудо! Всички се кефят и опияняват, пък и си викат "И аз искам, и аз искам! И искам да мога и да го правя! И да се уча от ей тоз виртуоз!"
Е тук идва проблема.
Щото всеки знае, че ако не ти идва отвътре, добро ебане нема стане - талант си треба за туй нещо.
Без техника по-ще можеш да качиш някого на седмото небе, но без чувство, да ти иде от вътре, ако ще и на глава да ходиш - е нема да стане.
От друга страна пък си има и техники.
И ако си си талант по рождение и научиш пък и някой иширет, лелиййй! -
"Мадам" можеш да станеш,
че и верига от бардаци да отвориш.
И тук иде проблема с това кой ква табела ще си сложи на бардака.
Некой ако иска нека "Кич" си го нарича, ама ако пък някой прочитайки "кич" си каже, туй не е образцов бардак, може хигиената да им е ниска и да търчи някъде другаде, където пък написали "Образцов дом" а пучи въшки раздават и за вкъщи,
комисията по вътрешен контрол, ще мине и след много оплаквания на объркани граждани - консуматури ще каже:
Моля, моля, ако ще продавате на хората забавления и удоволствия, внимавайте к'во пишете по табелите.
И ако ще си кръщавате табелите с чувство за хумор и за разкош, с рекламна цел и с цел намигване, за да привличате специални и отбрани клиенти,
ТО тогава,
моля, моля,
ако ви питатат к'во означават тез табели, поне им кажете, че е виц, а не ги дообърквайте като им разправяте, че държите на хигиената, но не ви Ебе, че името ви е "кочина" и да не му предирят много.
Хората не издържат да са дълго объркани, все си намират около какво да се определят и намерят, не им е приятно все да питат "Кой съм, а?" и да им се отговаря: "Ти, пък! кой, кой да ти каже?"
Ей тук заради тез неща стават проблемите около понятията в изкуството и навсякъде, ама за това сме ние, за да решаваме проблеми и да си пиеме с почукване:
Ха, наздраве!
То и за това са измислени етикетите, заради консуматурите, които си искат гаранцията предварително и не им се опитва на вкус, сами да преценят, така както ние се кефим да го правим, щото сме експериментатори - кулинари.
И аз не обичам тия дето искат всичко да им е на тепсия, в тоз несигурен и слава Богу, именно заради което постянно изменящ се свят, което искренно радва всички ни, но!
ако пък плащат, ще им продаваме с етикети, някои няма, ама сили имат, за това, други такива като мен ги кефи надълго и широко да разясняват пазарните механизми.
Абе хора всякакви и това му е хубавото, те това оцветява в крайна сметка, нали?
:)
И момчета ще си трая,
но чакам реакции и от двама ви (Мони и Станимир),
ако и друг се е набъркал (не вервам да има хора с толкова нерви, че и интерес към теорията на изкуствените проблеми)
и случайно следи, пък не му иде на ум к'во да рекне,
да не си трае - поне "На здраве" да каже!"
Щото размислете, ако ви бях направила разбор от тия дето в училище ги предлагат,
днес му викат "отговор на литературен въпрос" едно време го зовяха пряко: "Какво е искал да каже автора?, а?"
Та ако ви бях разяснила мо-та мо, кви ги дрънкам,
и не ви бях оставила тая приятна свобода между редовете да си виждате каквото си пожелаете, за да се хилите, ей тъй, както като се гледате в огледалото,
и на мен не ми е смешно като се съзра, ама се хиля!,
всичките ми писания щаха да увяхнат като "На теслата дръжката"...
Ама издържам да интерпретирам без да лепя етикети - поне не много, за да не дразнят и да ви дам оная свобода на удоволствие и мисъл, която има в ей оня кич там горе!
Пък ако реша да съм "брилянтно" ясна,
то за да ви накарам да ме слушате, трябва да стана много секси, почти като яка порно-мацка, и тогава пак става.
По средата явно на всички ни е сиво и отегчено, а?
Ще чакам и "Уууу", и "Ох"..., и "майната ти на теб и брътвежите ти",
абе квото и да рекнете, ще го чакам, казах и от двамата, щото съм сигурна, че не е добре човек толкова много да си говори и накрая да си е сам в пиенето,
някак самотно е, а сме хора на изкуството ( на удоволствията) все пак, надявам се...
И колкото и да ни кефи да сме различни в почерка(самоопределянето) всеки, изпод ръката си ражда и създава към/за другия,
така се борим и срещу екзистенциалната си самота...
Забравих да кажа колко ще чакам!
Ами не знам... не много :))))
Щото и заключаваща част има монолога ми, знаете… така е по еталон, а аз не обичам да им чупя кахъра(това не е хатър)на традициите :).
П.С.
Във връзка с това, че ме кефи да има 40-ти коментар, както и с факта, че исках да покажа на Мони, че знам, че той знае, че аз знам, какво иска той да каже с ей тез си думи:
„Цялата сериозност на мълчанието след моите коментари - забавления ме умаря от смях. В България или мазна вестникарска чалга или текстури и леъри докато те заболят очните дъна, четящите цъкат с език "Ой ой, Светла, а яснота где остала?"(или там както се пише на руски) - аре без много душене в граматиката и клиширане на мисълта читателю, изприщих се от нашия културен литературен шовинизъм. Синтаксиса в Българския език почти и най-трудно се променя, но се променя, така както в белите стихове, отдавна е прието нарушаване на основни граматични правила, и в прозата започва да се налага, в моментите, в които прозата се превръща във „вербална инсталация”. И няма нужда някой да ми го позволява, а няма и смисъл да искам разрешение, на кого, бе? Литературните Блогове са адекватни и хладни - адска цифра на уникалните посещения и малко коментари; на турски няма да проговоря, не защото не искам, ей колко красота има и в този език, но никога няма да мога да го използвам като инструмент, така както Българския ми позволява да творя и да изразявам бушуващата си нужда да споделям с другите както идеите си, така и целия си вътрешен свят , този, в главата ми, сътворен чрез моите очи и сетива.”
Преди да заключа,
искам публично да се извиня за множеството правописни грешки и не говоря за заиграването с думите, нито за умишлено неспазенете граматични правила.
Изложих се на този риск, предварително знаеща, че ще греша, но изказа ми течеше шеметно и се носех на вълните на провокацията, която Симеон отправи - музирах се.(идва от Муза и газирах се)
Пишех тук, онлайн, в бялото поле, без да имам възможност и време да редактирам и корегирам грешките си.
Казвам го защото знам, че правописа дразни някои много повече от кича.
Казвам го също, защото съм от грамотните, но и емоционални писатели, които от бързане и недоглеждане допускат грешки.
И не на последно място го казвам, за да се разбере, че не защитавам и не призовавам към неграмотност, напротив.
Некадърната фотошопска работа си е дразнеща, това е!
И има разлика между умисълно допуснат наивинитет в техниката чрез която се изразяваме и просто неспособност да си служиш с нея.
В тази връзка се замислих за горкия Пикасо.
Колко ли са го мъчили, докато е трябвало да им докаже, че знае че очите не са на зданика на хората, ама го кефи така ди си ги рисува.
Пак се отплеснах, ще стана забавна и край със сериозния тон и уважителното възприемане на думите ми.
Искам да изкажа личната си благодарност на Симеон, че първо ме провокира, после ми предостави поле да си дращя и накрая не ме и изгони :)))
Иначе никога нямаше да наредя тия думи и тия мисли, а и аз се позабавлявах.
Публикуване на коментар